Min tro

Oj oj! Fan, denna var svår eftersom jag själv inte ens kan helt sätta fingret vad jag tror på.

Okej, jag tror på himlen, ett ställe man kommer till när man är död. Men jag tror också på att själar förnyar sigsjälv, dvs, att man återföds. Hur går detta ihop? Jo. Ni förstår, jag tror en liten del stannar i himlen, den som man själv egentligen har skapat. Resten av själen går till en ny kropp. Jag tror också på att det någon som styr och ställer på stället däruppe. Någon slags... Gud? Men han (ja, jag tror det är en han) har ingen större makt som att bestämma vem som ska vara där, alla är välkomna. För jag tror inte det finns ett "helvete". Jag tror vi lever i helvetet nu på jorden och sen efter döden kommer man till himlen.

Jag tror det finns någon/något här på jorden. Någon slags ande eller kraft. En vind. För mig är den/det en blandning mellan Moder Jord och Ödet. Jag tror dom sitter ihop och är en egen person? Jag kallar iaf denna "människa" för Ödet. Jag tror hon kan lyssna om man pratar med den. Jag tror hon kan ge en bevis på att hon existerar. Jag tror inte man kan be till henne som man ber till Gud. Typ "snälla, låt mig vinna i triss!" och så vinner man i triss dagen efter, inte riktigt så xD
Jag tror dock hon kan stoppa en på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Så om man nu vill vinna i triss kan hon typ.. Vi säger att man alltid, verkligen alltid, tar en väg till jobbet. Men för någon anledning tar man en dag den andra vägen till jobbet och på vägen dit hittar du en oskrapad triss-lott på gatan, tar upp den, skrapar den och vinner en miljon kronor. Det är ett work av Ödet om du frågar mig ;)
Jag har fått bevis på att hon existerar. Ett sjukt bevis, men det räckte för att jag skulle tro. Därför tror jag också så starkt på själsfrände eftersom det är Ödets uppgift att man får träffa honom/henne. Dock inte att man möjligtvis kan bli tsm, eftersom det kan finnas så många hinder. Det tycker jag är synd ;) Men ja, är det meningen att det ska hända kommer Ödet se till att det händer.

Ugh, det var Min tro. Långt som vanligt för jag är svag för detaljer och förklaringar. Något som är förvirrande eller något ni undrar, leave a comment below *pekar neråt* Så... Ja... Hejdå xD

Kommentarer
Postat av: Saga

Haha, jag blir typ rädd för dig nu :P

2011-01-24 @ 08:13:10
URL: http://saganombatman.blogg.se/
Postat av: Linn

Blev ju nyfiken på ditt bevis, heheh :p Men ja, jag tror oxå till viss del på själsfränder, men jag tror det kan finnas mer än en sån där ute.

2011-01-24 @ 22:25:12
URL: http://lostdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0