Min bästa vän

Mina bästa vän heter Valeria(Vale, som jag kallar henne). Hon är den finaste vännen man kan önska sig. Hon är där för mig 100%! Är jag ledsen har hon alltid tid för mig och jag har alltid tid för henne. Hon är helt enkelt min bästa vän och jag är hennes bästa vän.
Jag kan berätta hur vi träffades! Historien går tillbaka långt innan jag eller Vale föddes;
När mina föräldrar nyligen kommit till Sverige bodde dom i något så kallas "flyktingförläggning" med min storasyster. När dom bodde där så var min syster en dag och lekte i en lekpark och träffade där, på lekparken, Vales storasyster. Eftersom man egentligen bara har varann på såna där läger så var det viktigt att man hade koll på varann. Så min mamma gick dit för att ha koll på min syster, då träffade hon också Vale och hennes systers mamma, dom pratade ett tag och mamma och Vales mamma blev vänner.

Sedan när min familj fick uppehållstillstånd flyttade dom hit till Luleå. Några år efter, min mamma var gravid med mig var Vales mamma, pappa och syster på besök i Luleå eftersom dom funderade på att flytta hit. Och det gjorde dom. Då var jag redan född. Ett år senare, ungefär, föddes Vale. Sen dess, bästa vänner! Så jag och Vale går långt bak när det gäller våran vänskap. Vi har alltid varit tajta. Och även fast vi egentligen är väldigt olika så funkar vår personlighet på ett sätt som är så svårt att förklara. Vi har varit med varann i vått och torrt, genom allt i världen som möjligen kan hända.
Det fanns ett tag, eller många år, som vår kontakt var svag, väldigt svag. Men för ett år sen började vi bli tajtare igen och i somras var då vi verkligen återgick till vår gamla vänskap. Och nu, nu är den som förr. Och jag är oändligt glad för det! Jag kunde inte ha begärt en bättre vän än Vale, hon känner mig bättre än vad jag känner mig själv. Vi kan prata i telefon i flera timmar och bara prata om allt möjligt i världen. Och på sätt och vis är våra lik ganska lika. Vissa saker som har hänt i mitt liv har hänt i hennes liv. Vi båda tror på Ödet och själsfrände, för det mesta gillar vi samma typ av musik.
Jag kan nog faktiskt säga att jag älskar Vale, fast på ett sätt som man bara kan älska en vän, en bästa vän. Någon som känner en mer än någon annan och någon som kommer vara en vän föralltid. Jag vet att vad jag en gör eller säger kommer Vale att finnas där för mig. Vi är verkligen "best friends 4-ever" ;D

Bild på mig och Vale som liten:

Jag och Vale på aronsbadet i Luleå - Något som var en tradition varje sommar när vi var små

Kommentarer
Postat av: Patty

Åh vilket fint inlägg kusin :)kram på dig!

2011-01-15 @ 21:34:14
URL: http://patitas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0