Kärlek

Hur vet man att kärlek fortfarande lever? Hur kan man vara 100% säker på att man fortfarande är kär? Man kanske får lita på att ens magkänsla säger rätt saker. Kärlek är en känsla som finn på så många olika sätt! Jag brukade tänka att man aldrig kan vara kär i en person resten av livet. Men sen har jag träffat min mormor. Även fast min morfar är död är hon lika kär i honom som första gången. Det måste ju vara kärlek eller hur? Eller är det typ att man är tjurskallig? Man är envis och kanske inte vill bli kär igen? Jag vet inte. Det kanske är "äkta kärlek" när man kan förlåta någon som t.ex har varit otrogen. Jag har aldrig varit i den situationen men jag tror att jag, som har svårt att släppa saker, skulle ha svårt att leva med det. Att veta att man blivit sviken, att veta att det ända äkta man hade liksom bara försvann.
Många vill nog bara glömma och aldrig titta tillbaka. Men jag tror förr eller senare kommer det komma tillbaka för att hemsöka en, tror jag.
Kärlek är ju som en sån underbar sak och man skulle gärna vilja känna dendär nykära känslan hela tiden. Men den försvinner tillslut, inte så att kärlek går över, utan att den bara byter till en annan slags kärlek. En som inte betyder bubblor i magen hela tiden, eller att man svävar på moln och suckar med ett leende. Man måste bara acceptera att kärleken utvecklas helatiden. Jag tror att många blir rädda när den nykära känslan är över. Dom börjar se "allvaret med ett förhållande och blir rädda. Jag antar att man får ta saker som dom kommer, precis som kärleken. Den kommer inte på ett schema. Man vet aldrig vad som kommer hända. Man får räkna med det när man blir kär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0