Vegetarian?

Såg ett inlägg om en tjej som vart Thailand och såg en bil fulle med små burar där massa grisar låg, burarna var så små att grisarna inte ens kunde stå i dom. Läste massa kommentarer som folk skrivit angående hur det inte bara är här utan även i Sverige, det fick mig att fundera hur hemsk det är att behandla djur sådär.
Alltså vore det annorlunda skulle jag inte faktiskt fundera på det jag funderar just nu.
Jag minns en dröm jag hade inatt, jag kollade på en video och jag minns att jag tyckte videon var så hemsk! Det var något med djur iaf och min syster var där och sa att hon hade sett ett ännuvärre klipp och jag blev helt tagen! Typ äcklad. Tänk om det är ett "tecken"? Jag vet inte... Jag är inte mycket för att låta drömmar styra mitt liv, men tänk om dett är ett tecken på att jag ska iaf testa att vara vegetarian?
Jag får nog fundera på det. Men det jag såg idag, det var så fel, så fel. :c

Kommentarer
Postat av: Saga

Jag tror inte att den typen av behandling av levande djur förekommer i Sverige. :P Sen om man ska hålla sig till sanningen förändras inget av att man blir vegetarian - transporterna kommer inte upphöra för det. Det är tyvärr inget annat än den bittra sanningen. Vill man vara säker på att man äter "rent" kött, där djuren garanterat inte blivit utsatt för något sådant kan man alltid välja krav-märkta produkter. "KRAV-märkningen står för Bra miljö, God djuromsorg, God hälsa och Socialt ansvar." - www.krav.se :)

2010-08-02 @ 23:30:03
URL: http://saganombatman.blogg.se/
Postat av: vicky -

Det kanske inte gör skillnad men om man inte mår bra av att äta det så ska man ju int göra det o: BTW gick det inte så bra, åt grillad kyckling till lunch och kött till middag xD

2010-08-02 @ 23:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0