En blick

En blick, bara en, bara då.
Jag märker hur du kollar, jag märker att du inte kollar på alla så.
Vad ska jag säga? Vad ska jag göra?
Ska jag säga något, eller bara vara tyst?
Du går förbi, jag är tyst, du blinkar med ena ögat och mitt hjärta stannar.
Efteråt blir jag röd. Men hur ska jag ta det jag såg nyss?

På kvällen, i handen håller jag mobilen, nej jag kan inte.
Men jag behöver höra din röst, ett hallå i alla fall.
Jag borde inte, jag får inte.
Men ändå vill jag veta.
Jag vill veta om jag någonsin hamnar i dina tankar.
För att, för mig händer det helatiden.

Klockan är efter ett, jag kan fortfarande inte sova.
Jag känner att jag behöver dig, jag behöver se dig.
Men jag får inte. Jag får inte ringa.
Jag antar att jag föredrar att såra någon än att inte känna något alls.
Jag vet att jag sa att jag inte skulle ringa, men jag är ensam.
Jag behöver dig.
Jag vill veta om jag någonsin hamnar i dina tankar.
För att, för mig händer det helatiden.

Kommentarer
Postat av: Saga

aw. får man veta vem... ? :)

2010-08-28 @ 21:29:24
URL: http://saganombatman.blogg.se/
Postat av: vicky -

Ingen speciell faktiskt. En liten kort story som jag kom på i mitt fantasifulla minne xD

2010-08-29 @ 16:00:17
Postat av: vicky -

Eller jag menar; Duuuuu så klart! Jag är ju så käääär i dig!! :D

2010-08-29 @ 18:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0