Även det lilla.

Jag tar allt så personligt, även det minsta lilla. Jag erkänner, min självkänsla och självförtroende är på den lägsta möjliga nivå. Därför tar jag allt så personligt, en blick, ett kroppsspråk, ett ord, en mening som kanske inte egentligen är riktat mig mig tar jag personligt och mår sämre med mig själv. Jag vill att folk ska tycka om mig, så när jag hör något, ser något uppfattar något som kan vara mot mig tar jag det som att människan inte gillar mig, det gör att jag mår dåligt med mig själv, att mitt självförtroende möjligen sjunker lite mer, även fast det kanske låter omöjligt. Jag vet att det låter ytterst deprimerande och många tänker säkert "men lägg av!!" när dom läser detta. Men jag har accepterat att det är så jag funkar och ingen annan borde döma hur jag ska vara. Punkten är att jag vill bättra på mig och ta sådana saker mindre personligt än vad jag redan gör. Men det är svårt, jag tror inte ens jag kan dölja det så bra som jag gjorde förr. Usch, jag hatar att känna mig hatad.

Kommentarer
Postat av: Linn

Sånt där går att jobba på! Ska du ha livskunskap? Jag tror det skulle vara en jättebra kurs för dig :)

2010-04-28 @ 18:11:44
URL: http://lostdreams.blogg.se/
Postat av: Vicky

Nää tyvärr, jag ska inte ha det o:

2010-04-29 @ 10:35:12
Postat av: Linn

Synd, för när jag hade det iaf så var det väldigt mkt om självkänsla och sånt, riktigt intressanta och lärorika saker! jag tyckte det hjälpte mig mycket :)

2010-04-29 @ 14:30:20
URL: http://lostdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0